Kampania Vitanas na Różowy Październik - Miesiąc Świadomości Raka Piersi
Październik to Miesiąc Świadomości Raka Piersi obchodzony już od 1985 roku. Jest to czas poświęcony zwiększaniu świadomości o profilaktyce, diagnostyce i leczeniu nowotworów piersi, który ma na celu wsparcie chorych oraz ich bliskich. To czas, by przypomnieć sobie, jak ważne są regularne badania, wczesna diagnostyka oraz czujność wobec objawów, które mogą uratować życie.
Symbolem Różowego Października jest różowa wstążka, która przypomina o znaczeniu wczesnego wykrywania zmian i skutecznej terapii. W Polsce kluczowym momentem Różowego Października jest Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, obchodzony 15 października 2024 roku.
Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy przyczyniać się do szerzenia profilaktyki zdrowotnej wśród kobiet - szczególnie, że tak wiele z nich współpracuje z nami na co dzień jako Opiekunki Osób Starszych w Niemczech, a także rekruterki i pracowniczki biurowe na różnych stanowiskach. Postanowiliśmy poruszyć tematykę związaną z nowotworem piersi - przygotowując kampanię dotyczącą tej tematyki, która ma na celu podniesienie świadomości na temat profilaktyki raka piersi wśród naszych pracownic.
Kampania jest skierowana do wszystkich kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet po 50 - naszych Pracownic - Opiekunek Osób Starszych w Niemczech, a także pracownic biurowych. Wiemy, jak wymagająca jest praca opiekunki osób starszych, dlatego tym bardziej zależy nam, aby każda z Was pamiętała o swoim zdrowiu.
W Vitanas pragniemy promować czujność onkologiczną i profilaktykę raka piersi, dlatego poniżej udostępniamy najważniejsze informacje dotyczące wiedzy o tym nowotworze i jego diagnostyce. Wspólnie możemy budować świadomość na temat choroby, by jak najwięcej osób mogło skorzystać z nowoczesnych metod diagnostyki i leczenia.
Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór wśród kobiet na świecie – odpowiada za 25% wszystkich diagnoz nowotworowych i aż 14% zgonów. Co roku choroba dotyka prawie 1,7 miliona kobiet, a ponad 500 tysięcy umiera z tego powodu. Chociaż rak piersi najczęściej dotyka kobiety po 50. roku życia, może występować także u młodszych kobiet, a nawet u mężczyzn (choć przypadki te są rzadkie – stanowią około 1% wszystkich zachorowań).
W Polsce rak piersi jest jednym z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych kobiet. Co ważne, jego występowanie jest silnie związane z czynnikami reprodukcyjnymi oraz stanem hormonalnym. Istnieje także grupa ryzyka genetycznego – kobiety noszące mutacje w genach BRCA1 i BRCA2 są bardziej narażone na rozwój choroby. Około 4-8% wszystkich przypadków raka piersi wynika z dziedzicznych mutacji.
Praca jako opiekunka osób starszych to ogromna odpowiedzialność i troska o zdrowie innych, jednak nie można zapominać o własnym zdrowiu. Szczególnie dla kobiet po 50. roku życia, które są w grupie podwyższonego ryzyka, regularne badania piersi oraz czujność wobec jakichkolwiek zmian są kluczowe. W codziennej rutynie, między pracą a obowiązkami, często zapominamy o sobie. Dlatego właśnie teraz, wraz z kampanią na Różowy Październik, przypominamy: dbając o siebie, dbasz także o swoich podopiecznych i bliskich.
Dzięki postępowi medycyny oraz coraz większej wiedzy na temat czynników ryzyka, możemy w dużym stopniu zmniejszyć ryzyko zachorowania. Wczesne wykrycie nowotworu piersi to szansa na pełne wyleczenie – w przypadku diagnozy na wczesnym etapie, wskaźnik przeżywalności wynosi nawet 90%. Ważne są regularne badania przesiewowe, takie jak mammografia, czy USG piersi, które pozwalają zdiagnozować zmiany w piersi na wczesnym etapie.
Poza badaniami profilaktycznymi, równie istotne jest prowadzenie zdrowego stylu życia. Aktywność fizyczna, zdrowa dieta oraz unikanie nadmiernego spożycia alkoholu mogą znacząco zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi. Warto również pamiętać o roli wsparcia emocjonalnego, szczególnie dla osób, które zmagają się z diagnozą nowotworu.
Chcemy wspierać swoje pracownice nie tylko w pracy, ale i w trosce o zdrowie. Dlatego w ramach kampanii świadomości raka piersi nagraliśmy także film edukacyjny: Kampania Vitanas na Różowy Październik - film edukacyjny. Naszym celem jest, aby każda kobieta, która z nami współpracuje, miała pełną wiedzę i świadomość, jak chronić swoje zdrowie. Zadbajcie o siebie, abyście mogły nadal w pełni sił opiekować się innymi.
Październik to czas, w którym możemy wspólnie działać na rzecz podnoszenia świadomości na temat raka piersi. Zachęcamy do udziału w kampanii poprzez udostępnianie informacji, rozmowy z bliskimi na ten temat, do wymiany doświadczeń i wspólnego edukowania i wspierania się nawzajem. Pamiętajcie, że regularne badania i świadomość mogą uratować życie.
Razem z Vitanas możemy budować kulturę troski o zdrowie, w której każda kobieta czuje się ważna i wspierana. Nie czekajmy na jutro – działajmy już dziś.
Więcej informacji o tym, jak możesz zadbać o swoje zdrowie, znajdziesz na stronach organizacji wspierających świadomość raka piersi, takich jak Amazonki oraz Polska Unia Onkologii.
wtorek, 18 lipca 2023
poniedziałek, 17 lipca 2023